2023年11月10日 星期五

【對聯】處亂世,求寧靜,思聯趣。



【對聯】處亂世,求寧靜,思聯趣。


出句:竹葉敲窗箋映翠 【任文月】

對句:梅花倚案韻留香 【令狐少俠】


出句:一徑黃花羞百色 【任文月】

對句:半窗青竹勝千嬌 【令狐少俠】


出句:陋室唯餘青竹在 【淡烟疏柳】

對句:幽窗喜見白梅斜 【令狐少俠】


出句:水天一色漁家傲 【大观】

對句:人月雙圓錦帳春 【令狐少俠】


出句:水天一色漁家傲 【大观】

對句:風露中宵玉漏遲 【令狐少俠】


出句:書翻到薄味尤厚 【难得糊涂

對句:文必推陳意始新 【令狐少俠


風雨飄搖,群魔亂舞。處亂世,何可為?生活依然要繼續,唯「莊敬自強,處變不驚」而已耳。

近日,煩瑣多,心緒亂。求寧靜,思聯趣。文思縱滯,禿筆未廢,聊對數句遣興。



令狐少俠

10/11/2023


8 則留言:

  1. 上聯是是旦旦,下聯對到就對。諒。

    (一)上聯:飄搖風雨群魔舞,喪心及萎

    (二)上聯:矮仔志偉襯維尼,眼細肥胖

    (三)上聯:煩心緒亂求寧靜

    (四)上聯:開枝散葉摧不折

    回覆刪除
    回覆
    1. 句一,「喪心及萎」意不明;句二,大部份不合對聯平仄,恕未能對。唔好意思,就對其餘二句吧 。

      出句:煩心緒亂求寧靜[貴]
      對句:苦面眉愁未淡然[俠]

      出句:開枝散葉摧不折[貴]
      對句:斬棘披荊嚇未驚[俠]

      刪除
    2. 精彩!

      第一聯上句末「喪心及萎」改為「由亂及萎」。如果對聯「7+4」組合不合法,就算了。只對「飄搖風雨群魔舞」吧。

      第二聯上句「矮仔志偉襯維尼」確係唔合平仄格律;OK,我而家改為「志偉矮郎維尼襯」,得唔得?

      刪除
    3. 七字聯的句式平仄有四式:

      (1)平平仄仄平平仄
      (2)仄仄平平平仄仄
      (3)仄仄平平仄仄平
      (4)平平仄仄仄平平

      頭二句是上聯,尾二句是下聯,可按作者需要選擇出上句還是下句。

      更改後的「志偉矮郎維尼襯」(仄仄仄平平平仄)仍然未合上面任何一式的平仄。

      ===========

      出句:飄搖風雨群魔舞[貴]
      對句:動蕩山河百姓逃[俠]

      刪除
    4. 不如咁啦:

      矮志偉維尼襯
      藍肥媽胖虎陪

      哈哈哈……

      刪除
    5. Too bad。我竟然將「尼」字當作仄聲,明明唱出來係平聲咖,「呢(伏呢呢個呢)、洱、Ⅹ、尼、你、膩」。第1、4分別係陰平、陽平!其餘仄聲。我都唔明點解搞錯。鬼揞耳。

      其實我寫呢4句上聯,係先上網睇下對聯有冇規則,見話最緊要「仄起平收」,即第一句末仄,第二句末平。其餘格律可鬆可緊。咁我就寫咗惡搞句「矮仔志偉襯維尼」,「維尼」兩字都係陽平,但我上聯「7+4」,未詞「眼細肥胖」的「胖」係仄聲,所以或算「仄起平收」,全句就咁試下出嘞。

      我原想玩「志偉」「維尼」「細眼肥胖」「蘇玉華」,但「蘇玉華」的「華」係陽平,放在句末唔得,最後砌唔惦。哈。

      其餘3聯按格律,有兩句借用你正文末段感嘆文字,按律移位,幾秒搞惦。最後一句搬我在網誌勉力試寫過嘅藏頭詩其中一句。又搞惦。

      謝謝指點。

      令狐兄可否將「志偉」「維尼」「細眼肥胖」「蘇玉華」砌出一句上聯呢?砌得出,都要諗埋下聯。哈。

      刪除
    6. 我只係根據你的意思,度到下句,上句諗唔到。

      下句:志偉維尼,鼠目豬頭蘇玉華。

      刪除